Med skjemadesigneren i avvikssystemet EQS Workflow skaper du skreddersydd, digital verktøystøtte til flere av virksomhetens prosesser enn avviks- og risikobehandlingen.
De fleste virksomheter har aktiviteter og prosesser der registreringer og behandling skjer med e-post, papirskjema eller i Excel-ark. Med EQS Workflow lager du selv enkelt dedikerte registreringsskjema, arbeidsflyt og rapporter som sikrer gode rutiner og full oversikt.
Vernerundeskjema, sjekklister, rekvisisjoner, reklamasjoner, «onboarding» av nyansatte, kundeundersøkelser er typiske eksempler, men som ordskyen viser har kundene våre laget EQS-skjema for et bredt spekter av bruksområder.
En kraftig skjemaeditor som gir stor frihet
Når du kjøper EQS Workflow får du en kraftig skjemaeditor. I toppadministratorkurset lærer man å bygge skjema og for de fleste er første punkt på programmet å få et avviksskjema på plass. Noen ønsker å starte helt på scratch, andre tar utgangspunkt i en av flere tilgjengelige skjemamaler. Noen ønsker en grundig kategorisering og årsaksanalyse, andre ønsker å beregne kostnader, registrere omfang av driftsstans eller vurdere risiko. Med EQS Workflow designer du selv enkelt de skjemaene dere trenger og slik at de passer til virksomhetens behov.
I forhold til mange andre løsninger på markedet gir dette en stor frihet. Vil du håndtere både HMS, produksjonsavvik og kundereklamasjoner i samme skjema? Kanskje forbedringsforslag også? Ikke noe problem. Ved hjelp av modulen EQS Dynamic skjules eller vises felter i skjemaene basert på brukerens valg. Først når du krysser av for at det er en HMS-hendelse, får du beskjed om å angi om det var personskade.
Du bestemmer saksgangen
Til et hvert skjema defineres en passende saksgang. Noen ganger er det behov for å opprette tiltak i forbindelse med behandlingen, kanskje det også er behov for flere behandlingstrinn. Andre ganger er det bare behov for en enkel datafangst for å få dokumentert det arbeidet eller den kontrollen som er utført. EQS støtter begge deler. Når skjema og saksgang er ferdig utformet, er det tilgjengelig for bruk umiddelbart, både på pc, nettbrett og telefon. Alt brukeren behøver er en nettleser.
Registreringer kan også gjøres offline
Er du et sted uten tilgang til internett, kan du med modulen EQS Offline få registrert meldinger likevel – og så sendes de når EQS får kontakt med internett igjen. Slik kan du gjøre de nødvendige registreringer og kontroller der du er. EQS sørger for sporbarhet og styrer innsyn, samt varsler den som skal gjøre neste del av arbeidet. I samme øyeblikk som avviksmeldingen, sjekklista eller rapporten er sendt, er registreringen også tilgjengelig i meldingsoversikten. Dette er det kraftige rapport/analyseverktøy i EQS Workflow som lar deg lage rapporter og diagram (også med pivot-funksjonalitet), foreta fritekstsøk i alle registreringer samt filtrere og gruppere innholdet basert på dato, ansvar, status, avdeling, innhold i skjemafelt og mye mer. Og selvsagt kan du også velge å eksportere til Excel, hvis du ønsker dét.
EQS digitalt brukerforum 25. og 26. november 2020
EQS-webinar: Vi har nå lansert EQS 7.0 med masse ny funksjonalitet.
Vi har nå lansert EQS 7.0 med masse ny funksjonalitet.
Telefon
73 54 61 00
E-post
firmapost@extend.no
Besøksadresse
Pirsenteret, oppgang C, 5.etasje
Postadresse
Extend AS
Postboks 1237
7462 Trondheim