Med skjemadesigneren som finnes i meldingssystemet EQS Workflow kan du skreddersy digital verktøystøtte til flere av virksomhetens prosesser med egne skjema og sjekklister.
Mange virksomheter har aktiviteter og prosesser der registreringer og behandling skjer med e-post, papirskjema eller i Excel. Med EQS Workflow lager du selv enkelt dedikerte registreringsskjema, arbeidsflyt og rapporter som sikrer gode rutiner og full oversikt.
Skjema for forbedring, vernerunder, SJA, revisjoner, tilsyn, rekvisisjoner, reklamasjoner, «onboarding» av nyansatte, undersøkelser og sjekklister er typiske eksempler. Som ordskyen til venstre viser så har kundene våre laget EQS-skjema for et bredt spekter av bruksområder.
Med EQS Workflow får du en kraftig skjemaeditor med på kjøpet. I toppadministratorkurset som følger med i en evt. leveranse fra oss, lærer du å bygge skjema. For de fleste er første punkt på programmet da, å få på plass et avviksskjema. Noen ønsker å starte helt fra scratch, andre tar utgangspunkt i en av flere tilgjengelige skjemamaler. Noen ønsker en grundig kategorisering og årsaksanalyse, andre ønsker å beregne kostnader, registrere omfang av driftsstans eller vurdere risiko. Med EQS Workflow designer du selv enkelt de skjemaene dere trenger slik at de passer til virksomhetens behov.
I forhold til mange andre løsninger på markedet gir dette en stor frihet. Vil du håndtere både HMS, produksjonsavvik og kundereklamasjoner i samme skjema? Kanskje forbedringsforslag også? Ikke noe problem. Ved å benytte seg av dynamikk i skjema skjules eller vises felter i skjemaet basert på brukerens valg. Først når du f.eks. krysser av for at det er en HMS-hendelse, får du beskjed om å angi om det var personskade.
Til et hvert skjema defineres en passende saksgang. Noen ganger er det behov for å opprette tiltak i forbindelse med behandlingen, kanskje det også er behov for flere behandlingstrinn. Andre ganger er det bare behov for en enkel datafangst for å få dokumentert det arbeidet eller den kontrollen som er utført. EQS støtter begge deler. Når skjema og saksgang er ferdig utformet, er det tilgjengelig for bruk umiddelbart, både på pc, nettbrett og telefon. Alt brukeren behøver er en nettleser.
Er du et sted uten tilgang til internett, kan du med modulen EQS Offline få registrert meldinger likevel – og så sendes de når EQS får kontakt med internett igjen. Slik kan du gjøre de nødvendige registreringer og kontroller der du er. EQS sørger for sporbarhet og styrer innsyn, samt varsler den som skal gjøre neste del av arbeidet. I samme øyeblikk som avviksmeldingen, sjekklista eller rapporten er sendt, er registreringen også tilgjengelig i meldingsoversikten i systemet. Dette er det kraftige rapport/analyseverktøy i EQS Workflow som lar deg lage rapporter og diagram (også med pivot-funksjonalitet), foreta fritekstsøk i alle registreringer samt filtrere og gruppere innholdet basert på dato, ansvar, status, avdeling, innhold i skjemafelt og mye mer. Og selvsagt kan du også velge å eksportere til Excel, hvis du ønsker dét.
Klikk her for å lese mer om EQS avvikssystem
Extend AS er nå både ISO 27001 og ISO 9001 sertifisert.
Sommeren er en fantastisk tid for å lade batteriene og få inspirasjon til nye store satsinger og prosjekter, enten det er et nytt effektivt kvalitetssystem, forbedringer i eksisterende prosesser, ny kompetanse eller revitalisering av eksisterende ledelsessystemer. Vi i Extend har folk på plass hele sommeren, enten du trenger noen enkle råd eller ønsker å diskutere […]
EQS malpakker – nå med oppdatert malpakke på GDPR.
Telefon
73 54 61 00
E-post
firmapost@extend.no
Besøksadresse
Leiv Erikson senter - inngang 4 - 4.etasje
Postadresse
Extend AS
Postboks 1237
7462 Trondheim